poniedziałek, Luty 18, 2019

Co najczęściej się psuje w samochodach wyścigowych?

0
Co najczęściej się psuje w samochodach wyścigowych?

Posiadając samochód wyścigowy na pewno nieraz zdarzało Ci się oddawać go do naprawy z powodu awarii silnika, hamulców lub kół. W tym tekście zdradzimy, jakie awarie dotykają aut wyścigowych, i jak się przed nimi chronić. Podpowiemy też, gdzie najlepiej kupować wymienne części do pojazdów, by posłużyły nam na długo i były wykonane w dobrej jakości. Jednym słowem, zapraszamy do przeczytania kompendium wiedzy o samochodach wyścigowych.

Zdalne zarządzanie flotą i pracownikami w transporcie

0
Zdalne zarządzanie flotą i pracownikami w transporcie

Planowanie spedycji wymaga od osoby nadzorującej szybkiej reakcji na sytuacje losowe. Musi ona posiadać pełne dane o tym, gdzie są samochody należące do firmy oraz o ich stanie technicznym. Tylko takie narzędzia pozwalają zarządzać nowoczesną firmą transportową.

Klocki hamulcowe. Jakie wybrać?

0
Klocki hamulcowe. Jakie wybrać?

Jakość klocków hamulcowych w dużej mierze zależy od tego, z jakiego materiału wyprodukowano okładzinę. Jakie technologie wykorzystują producenci?

Sprawne auto to suma wszystkich części

0
Sprawne auto to suma wszystkich części

Na zachowanie auta trzeba cały czas zwracać uwagę. Odpuszczenie sobie na chwilę, może wiązać się z rozwojem drobnych usterek w poważny oraz kosztowny problem w przyszłości. Dzielenie samochodu na obszary, gdzie coś działa lepiej lub gorzej, jest zwykłym proszeniem się o nieszczęście. W trakcie okazjonalnych przeglądów zawraca się głównie uwagę na „kluczowe” komponenty, zapominając o drobniejszych częściach, które szybko się eksploatują. Właśnie ta drobnostka, gdy nagle zawiedzie może kosztować kierowcę więcej niż tylko pieniądze.

Widzieć w każdych warunkach

Elementem najczęściej spychanym na margines przy wymianach części w samochodach są wycieraczki. Nie zmienia się ich często, a gdy zachodzi potrzeba do nagłej wymiany, to znalezienie dopasowanej pary przeciąga się w czasie, powoduje frustracje i sprawia, że samochód w pełni zdatnym do użytku nie jest. Wielu kierowców przekonuje samych siebie, że wycieraczki można w końcu nabyć na każdej stacji benzynowej, która znajduje się przy drodze. Jest to prawda, jednak znalezienie pasujących wycieraczek nie zawsze się udaje, a zakup rozwiązania „na szybko” może być tak samo niebezpieczny, jak jazda z niesprawną parą. Wycieraczki są jednym z elementów wyposażenia auta, które eksploatują się najszybciej. Muszą one znieść zmieniające się (często dynamicznie w ciągu kilku godzin) warunki pogodowe i dać pewność, że droga będzie zawsze widoczna. Jakościowa para jak np. wycieraczki Bosch nie jest wydatkiem, który w zauważalny sposób uszczupli portfel. Wycieraczki nie są dodatkiem drogim, a mimo wszystko ich zakup jest ciągle marginalizowany – na własna szkodę.

Kupić dopasowaną i jakościową parę

Przy wyborze wycieraczek nie warto jest kierować się pośpiechem oraz niską ceną. Marginalna oszczędność kilku złotych nie jest warta większości problemów z założeniem oraz brakiem całkowitej pewności, że dodatek będzie działać. Na rynku bez problemu znajdzie się pary dopasowane do konkretnych modeli auta. Wycieraczki Bosch to rozwiązanie, którego można być pewnym. Bosch od lat produkuje sprzęt najwyższej jakości, dopasowując go do wysokich potrzeb swoich klientów. Wycieraczki Bosch nie są tu wyjątkiem. Chociaż dodatek ten może wydawać się prozaiczny i nie wart większej uwagi w codziennym zabieganiu, to każdy kierowca w momencie, gdy wycieraczki zaczynają „przycinać” wyrzuca sobie, że nie poświęcił kilku minut na wcześniejszy zakup.

Kupienie zapasowych wycieraczek nie zajmie dużo czasu, a pozwoli go bardzo oszczędzić w przyszłości. Ruszając w drogę trzeba mieć pewność, że całe auto jest sprawne i gotowe na każdą ewentualność.

Artykuł powstał we współpracy z https://wycieraczkidoszyb.pl/firm-zul-70-Wycieraczki-Bosch.html

Miernik grubości lakieru – co to takiego?

0
Miernik grubości lakieru – co to takiego?

Posiadanie samochodu z importu jest obecnie bardzo popularne, więc wiele osób decyduje się na kupno pojazdu używanego. Trzeba jednak pamiętać, że sprzedawcy samochodów używanych często stosują pewne sztuczki, by zamaskować niedoskonałości, dlatego warto wiedzieć jak samodzielnie sprawdzić stan techniczny samochodu przed jego zakupem.

Samodzielne badanie techniczne pojazdu

Sprawdzenie stanu technicznego samochodu przed jego zakupem jest niezwykle istotne, bo naprawy powierzchniowe mogą stać się widoczne po kilku miesiącach. Nierzadko zdarza się, że maskowane na prędce wgniecenia, wychodzą po jakimś czasie w postaci pękającej szpachli, albo rdzy. Najlepszym sposobem na sprawdzenie stanu samochodu jest użycie miernika lakieru. Te urządzenia stały się powszechne 10-15 lat temu. Obecnie producenci oferują szeroki wybór mierników z różnymi funkcjami. Wysokiej klasy urządzenia znajdują się np. na: https://smartmoto.pl/Mierniki-grubosci-lakieru-i-skanery-diagnostyczne-ccms-pol-42.html.

Mierniki z wbudowaną sondą lub na przewodzie

Na rynku mamy dostępne dwa typy mierników: z wbudowaną sondą i na przewodzie. Każdy rodzaj ma swoje wady i zalety. Przykładowo, mierniki z sondą są przydatne i wygodne w użyciu podczas transportu. Pomiar wykonuje się jedną ręką, ale trudniej zbadać zakamarki pojazdu. Mierniki z kablem wykonują dokładniejsze pomiary. Podczas sprawdzania, w jednej ręce mamy miernik, a w drugiej sondę na kablu, która dokładnie przylega do blachy samochodu.

Jak wykonać pomiar lakieru?

W celu sprawdzenia stanu technicznego pojazdu, najlepiej wykonać jak największą liczbę pomiarów. Należy je przeprowadzić w dwóch osiach, w odstępach około 10-15 cm. Warto sprawdzać lakier w takich samych miejscach, po obu stronach samochodu, bo jego grubość powinna być wtedy podobna. Zazwyczaj grubość lakieru na dachu jest mniejsza niż np. na drzwiach, bo w takim miejscu jest mniej narażony na odpryskiwanie. Przyjmuje się, że grubość lakieru powinna mieć 100-140um. W nowszych modelach spotyka się nawet cieńsze warstwy: 70-80um. Jeśli wynik pomiaru wskazuje około 200um, można przypuszczać, że samochód był malowany niejednokrotnie. Wartość 300um świadczy o użyciu szpachli.

Wybierając pojazd używany warto poprosić o pomoc znajomego mechanika, który sprawdzi z nami najważniejsze elementy samochodu. Trzeba pamiętać, że pomiar grubości lakieru jest jednym z zabiegów, który warto wykonać, przed finalizacją transakcji. Najlepiej jednak zabrać samochód do stacji diagnostycznej, by sprawdzić pełny stan techniczny pojazdu. Nie mniej jednak, mierniki lakieru są bardzo przydatne i okazują się użyteczne podczas badania samochodu.   

Gdzie serwisować Toyotę w Warszawie?

0
Gdzie serwisować Toyotę w Warszawie?

Aby nasz samochód długo i bezawaryjnie nam służył, musi być odpowiednio serwisowany, a właściciel powinien dołożyć wszelkich starań, by wszystko działało jak należy. Często posiadając auto nie wiemy gdzie udać się na naprawy blacharskie czy okresowe przeglądy. Nie inaczej jest w przypadku statystycznego właściciela Toyoty. Serwis w Warszawie, zasługujący w tym przypadku na wyróżnienie, to na pewno Toyota Radość, zlokalizowany przy ul. Patriotów. Co tutaj załatwimy i dlaczego właśnie oni?

Łańcuchy śniegowe i ich największe zalety

0
Łańcuchy śniegowe i ich największe zalety

Wielu z nas, gdy pojawiają się opady śniegu i oblodzenia, nie myśli o założeniu łańcuchów śniegowych, a jedynie o tym jak uniknąć prowadzenia samochodu w niesprzyjających warunkach atmosferycznych. Starają się omijać drogi przez dzień lub dwa, dopóki nie zostaną całkowicie oczyszczone. Chociaż może to działać w niektórych sytuacjach, nie zawsze jest to możliwe. W miastach, gdzie są duże ilości śniegu, ludzie nie muszą się zamykać w domach i ukrywać się przed złymi warunkami drogowymi – muszą jedynie wiedzieć jak sobie z nimi radzić, jak je regularnie kontrolować, aby zachować bezpieczeństwo.

Łańcuchy śniegowe na opony są często jednymi z najlepszych narzędzi dla tych, którzy muszą jechać samochodem w złych warunkach pogodowych. Chociaż istnieje wiele różnych powodów, dla których warto używać łańcuchów na oponach – poniżej wymieniamy kilka głównych zalet.

Lepsza trakcja na śniegu

Opony zimowe i łańcuchy śniegowe nie są przeznaczone do stosowania na jezdniach z małą warstwą lub bez śniegu, bowiem nie będą zapewniać takiej samej przyczepności, jaką zapewniają zwykłe opony zimowe na każdą pogodę o tej porze roku. Ale to co robią – to będą w stanie zapewnić przyczepność, której nie można uzyskać w trudnych warunkach na ośnieżonej drodze, bez nich na oponie.


Główną zaletą łańcuchów śniegowych do opon zimowych jest ich moc. Łańcuchy te idealnie nadają się na lód, który może znajdować się na ziemi. Łańcuchy śniegowe mają w sobie siłę, by przebić się przez lód – dzięki masie pojazdu. Dzięki temu lód staje się mniej śliski i łatwiejszy do pokonania.


Łańcuchy śniegowe – sposób na zakręty

Jedną z najtrudniejszych części jazdy w zimową pogodę jest sztuka skręcenia. Względnie łatwo jest prowadzić bezpiecznie samochód w takich warunkach w linii prostej, ale może być trudno utrzymać trakcję podczas wchodzenia i wychodzenia z zakrętu. Opony zimowe z założonymi łańcuchami śniegowymi pomagają zapewnić przyczepność, dzięki czemu można bezpiecznie przejechać. Chociaż możesz nie być w stanie pokonywać zakrętów tak szybko, jak zechcesz, będziesz mógł to zrobić bezpiecznie.

Czy nie można mieć założonych łańcuchów przez całą zimę?

Opony zimowe i łańcuchy opon nie są odpowiednie we wszystkich warunkach, nawet jeśli warunki są złe ze względu na zimową pogodę. Zrozum, że łańcuchy śniegowe i opony zimowe są przeznaczone tylko wtedy gdy panują szczególne zimowe warunki pogodowe. Są przeznaczone do miejsc, gdzie występują duże opady śniegu, które utrzymują się przez kilka dni lub tygodni. Jeśli mieszkasz w jednym z takich miejsc i nie używasz jeszcze łańcuchów śniegowych – możesz je rozważyć.

Opony do maszyn przemysłowych

0
Opony do maszyn przemysłowych

Wielu osobom ogumienie kojarzy się przede wszystkim z oponami stosowanymi w pojazdach osobowych. Warto sobie uświadomić, że oprócz nich istnieje osobna kategoria opon przeznaczonych dla maszyn przemysłowych. Różnica pomiędzy nimi jest zauważalna na pierwszy rzut oka – ogumienie dedykowane maszynom to duże, ciężkie i wytrzymałe elementy, których wielkość może nawet kilkukrotnie przewyższyć rozmiar opony w osobówce.

Nie można się dziwić, że opony przemysłowe są wielkogabarytowe. W końcu to specjalny rodzaj ogumienia przeznaczony dla pojazdów wykonujących pracę w warunkach terenowych, które nie należą do najłatwiejszych. Maszyny te są wykorzystywane przede wszystkim przez przemysł wydobywczy i budowlany, gdzie przydają się na terenach budowy czy w kamieniołomach.

Opony przemysłowe – sztuka wyboru

Zastanawiając się nad wyborem opon dla maszyn, na początku warto odpowiedzieć sobie na pytanie, do jakiego rodzaju maszyny są potrzebne oraz jaka będzie ich maksymalna ładowność. Ogumienie dla koparek powinno wytrzymać znaczny ciężar – samej maszyny, jak również załadunku i pasażera. Ze względu na typ pracy, przy której będą wykorzystywane, warto, aby były odporne na trudne warunki atmosferyczne oraz styczność z ostrymi materiałami mogącymi je przebić. Warto także sprawdzić ofertę na https://www.continental-opony.pl/specialty/material-handling

Istotne jest także odpowiednie dobranie bieżnika do nawierzchni, po której będzie poruszać się maszyna. Inny bieżnik dobierzemy do koparki poruszającej się po placu budowy, jeszcze inny do jeżdżącego po powierzchni magazynu wózka widłowego. Nie należy także zapominać o indeksie nośności. Nieco inne niż do koparki będą opony do wyrównującego powierzchnię walca. Zamontowane na tyle maszyny koła powinny mieć odpowiednią przyczepność do nawierzchni, a także odporność na temperaturę.

Serwis opon wielkogabarytowych

Z uwagi na duży rozmiar opon przemysłowych, ich serwis odbywa się zazwyczaj w miejscu, w którym są używane. Do zmiany opony niezbędny jest zestaw specjalistycznych narzędzi, w które są wyposażone mobilne serwisy. Podczas wymiany opony pojazd jest unoszony na podnośniku, a maszyna zabezpieczona podstawami. Spuszczając powietrze, należy użyć płynu demontażowego, później odblokować stopkę opony oraz odłączyć oponę od felgi. Następnie oponę umieszcza się na feldze, wcześniej pokrytą pastą do montażu. Zewnętrzna stopka powinna zostać dociśnięta na tyle głęboko, aby udało się umieścić klin zabezpieczający, pierścień uszczelniający, a także sprężynowy pierścień ryglujący.

Podsumowując, zakup opon przemysłowych powinien być dobrze przemyślany – w końcu opony mają ogromny wpływ na bezpieczeństwo. Warto zwrócić uwagę na warunki eksploatacji oraz liczbę kilometrów, które ma do pokonania maszyna.

Żarówki samochodowe – Osram i inne firmy

0
Żarówki samochodowe – Osram i inne firmy

W Polsce od 2007 roku wprowadzono obowiązek jazdy przez całą dobą z włączonymi światłami mijania. Nieprawne żarówki samochodowe nie tylko pogarszają bezpieczeństwo jazdy, ale i grożą nam otrzymaniem mandatu. Dlatego zadbaj o nie już teraz.

Żarówki samochodowe – obowiązkowo włączone

Już ponad 11 lat kierowcy w naszym kraju muszą poruszać się swoimi samochodami przy włączonych światłach mijania. Choć wielu z nich jest przeciwnych temu prawu, nic nie wskazuje na to, by uległo ono zmianie. Zmotoryzowani zwracają uwagę, że jazda z zapalonymi żarówkami zwiększa zużycie paliwa, co, przy kilkunastu milionach pojazdów, nie pozostaje bez wpływu na środowisko. Obie strony od wielu lat przerzucają się argumentami, jednak nic obowiązek ten najpewniej zostanie utrzymany. Oznacza to, że trzeba wyposażyć swoje auto w dobre żarówki samochodowe. Jakie? Przedstawiamy firmy je produkujące.

Żarówki samochodowe – rodzaje i firmy

Jeżeli chodzi o światła mijania, to wykorzystywane są dwa główne rodzaje żarówek samochodowych. Są to żarówki H4 oraz H7. Jak się pewnie domyślasz, żarówki H4 powstały znacznie wcześniej, niż H7. Ten pierwszy model posiada moc 55 W oraz wydajność świetlną 1000 lumenów. Jeżeli chodzi zaś o długość czasu pracy, to żarówki H4 mogą świecić nawet do 700 godzin pracy. Ich następczynie, wprowadzone na rynek w 1995 roku mają identyczną moc, ale o wiele wyższą wydajność świetlną. Żarówki H7 świecą z mocą 1500 lumenów, zaś ich czas pracy waha się od 330 do 550 godzin pracy. Jeżeli chodzi o żarówki samochodowe, to do głównych producentów należą m.in. Bosma, Carpoint, Neolux, Tungsram oraz Osram. Szczególnie warto zwrócić uwagę na żarówki samochodowe Osram. Ta niemiecka firma zajmuje wyłącznie produkcją sprzętu oraz akcesoriów oświetleniowych, przez co jest najbardziej godna polecenia. O jakości żarówek Osram najlepiej świadczy fakt, że to właśnie je wykorzystano przy iluminacjach świetlnych m.in. Pałacu Prezydenckiego w Warszawie, Zamku Królewskiego czy Stadionu Narodowego.

Żarówki samochodowe Osram – gdzie je kupić?

Kosmetyki samochodowe, akcesoria samochodowe czy żarówki samochodowe – wszystkie te rzeczy bez trudu kupimy w sklepach z częściami samochodowymi. Jednak zdecydowanie lepiej jest to zrobić tu. W sieci znajdziemy wszystko, czego potrzebujemy, nie wyłączając wszelkich przedmiotów do auta. A jak je znaleźć? Jeżeli chodzi o żarówki samochodowe Osram, to wystarczy wpisać to konkretne hasło w wyszukiwarkę internetową i znaleźć sklep, który ma je w ofercie. Oczywiście przed złożeniem zamówienia należy sprawdzić, jakie żarówki ma nasze auto, by uniknąć konieczności wymiany towaru.

Dowiedz się jakie korzyści daje samochód hybrydowy!

0
Dowiedz się jakie korzyści daje samochód hybrydowy!

Samochody hybrydowe to auta posiadające układ napędowy składający się z silnika benzynowego i elektrycznego. Zadaniem jednostki elektrycznej jest wspieranie silnika spalinowego w najtrudniejszych momentach, czyli w trakcie ruszania i przyspieszania. Istnieją jednak również takie hybrydy, które pozwalają na pokonywanie znacznych dystansów wyłącznie na napędzie elektrycznym. Jakie daje to korzyści? Czy samochody hybrydowe są dobre?