Regeneracja tylnej belki – kiedy trzeba regenerować, jakie koszty?

0
1367

Belki skrętne to element zawieszenia tylnego, który najczęściej stosowany jest w samochodach francuskich marek, takich jak Peugeot czy Renault. Choć jest to prosta, podatna na skręcanie konstrukcja, w praktyce szybko ulega zużyciu. Jak rozpoznać, kiedy należy udać się do warsztatu i jakie będą koszty z tym związane? Wyjaśniamy.

Jak rozpoznać zużycie zawieszenia?

Na początek dobra informacja – jeśli będziesz pamiętać o regularnej wymianie łożysk, możesz nigdy nie mieć poważnych problemów z tylną belką, które mogłyby prowadzić do kosztownych napraw. Lecz niestety, jako kierowca, nie jesteś w stanie zauważyć początkowych objawów zużycia łożysk – trzeba umieścić pojazd na podnośniku i sprawdzić luz na kole. Dlatego specjaliści zalecają ich profilaktyczną wymianę co 60 tys. km. A jeśli udasz się do doświadczonego warsztatu, na miejscu dowiesz, kiedy ponownie wrócić na kontrolę zawieszenia.

Co się w stanie w sytuacji, gdy uznasz, że to zbędny wydatek? Zużyte łożysko zacznie błyskawicznie niszczyć sworzeń wahaczy. Szybko to zauważysz, ponieważ tylne zawieszenie zacznie niepokojąco skrzypieć. Gdy dalej zaniechasz wizyty w serwisie, zniszczeniu zacznie ulegać sama tylna belka, co spowoduje problemy z prowadzeniem auta. A gdy górne krawędzie kół zaczną pochylać się ku sobie,to znak, że będziesz musiał udać się na regenerację tylnej belki…

Na szybsze uszkodzenie zawieszenia we francuskich samochodach wpływ mogą mieć również duże wahania temperatur czy korozja występująca na skutek dostawania się do wnętrza tylnej belki wody, o czym więcej przeczytasz na https://wymianatylnejbelki.pl/o-nas/wymiana-tylnej-belki/. Dlatego tak ważne jest kontrolowanie stanu zawieszenia na bieżąco.

Na czym polega regeneracja tylnej belki?

Regeneracja tylnej belki polega na wymianie zużytych części, takich jak łożyska, uszczelniacze czy czopy. W tym wypadku do naprawy powinny zostać wykorzystane oryginalne i przede wszystkim nowe elementy, które posiadają nominalne wymiary. Z tego względu niezwykle istotne jest wybranie sprawdzonego, doświadczonego warsztatu – w innym wypadku w Twoim aucie mogą zostać zamontowane niefabrycznie dorabiane podzespoły, które szybko ulegną uszkodzeniu na skutek zwykłej eksploatacji pojazdu.

Po wymianie podstawowych, zużytych lub uszkodzonych elementów, jeśli zaistnieje taka konieczność, regeneruje się pozostałe części belki. Czasami może to polegać wyłącznie na ich wyczyszczeniu czy pomalowaniu, choć mogą też być potrzebne bardziej skomplikowane zabiegi. To jednak często i tak jest dużo tańsze, niż wymiana całego zawieszenia na nowe. Dzięki takiej regeneracji tylna belka odzyskuje swoje fabryczne właściwości techniczne.

Jaki koszt regeneracji belki we francuskich autach?

Koszty regeneracji tylnej belki zależą przede wszystkim od marki i modelu samochodu oraz od tego, co należy wymienić. W przypadku takich aut takich marek jak Peugeot, Citroen oraz Renault regeneracja może kosztować od 500 zł wzwyż. Najczęściej całość zamyka się w kwocie ok. 1000 zł, chociaż może wynosić aż 2 000 zł. Dlatego lepiej profilaktycznie zadbać o wymianę części, które ulegają szybkiemu zużyciu. Warto też wybrać warsztat, który daje kilkuletnią, niezależną od ilości przejechanych kilometrów, gwarancję na wykonaną przez siebie regenerację.

[Głosów:2    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułOpony Wrocław
Następny artykułSkórzane buty motocyklowe

Prawie od dziesięciu lat fascynuje się motoryzacją. Niedawno postanowiłem otworzyć własnego bloga, na którym będę dzielił się moją pasją jaką są samochody i motocykle.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ