Reklama na samochodzie – w jakiej branży sprawdzi się najlepiej?

0
278

Z reklamy na samochodzie powinny korzystać wszystkie firmy, które posiadają flotę aut.

Podróże służbowym samochodem staną się wtedy świetną okazją do zdobycia kolejnych potencjalnych klientów. Okazuje się przecież, że całościowa kampania reklamowa musi zakładać różne nośniki przekazu. Nierzadko te niskobudżetowe są o wiele bardziej skuteczne niż reklama w mass mediach. Co więcej, dodatkowe formy przekazu są doskonałym wsparciem w ramach pełnej komunikacji marketingowej.

Czy branża ma znaczenie?

Specjaliści z działów marketingu przyznają, że tak naprawdę samochód może stanowić skuteczny nośnik reklamowy dla każdej firmy, bez względu na branżę, w jakiej działa. Jej działalność musi być jednak prowadzona w niedalekiej odległości od nośnika. Nie ma raczej sensu, by salon masażu z Chorzowa reklamował się na samochodzie, którym podróżuje się nad morzem. Prawdopodobieństwo dotarcia do grupy docelowej jest wtedy znikome. Jeśli jednak firma ma kilka oddziałów w całej Polsce bądź prowadzi sprzedaż wysyłkową na terytorium całego kraju, to jest to jak najbardziej wskazane.

Kto korzysta z reklamy na samochodzie?

Marketingowcy widzą jednak pewną tendencję. Samochód do reklamy wykorzystują najczęściej firmy, których ofertą zainteresowani są przede wszystkim zmotoryzowani. Nie da się ukryć, że przecież reklamę na samochodzie dostrzegają zazwyczaj inni uczestnicy ruchu drogowego. Piesi zauważą naklejki reklamowe na szybach auta, ale już informację, jaka zawierają ramki na tablice rejestracyjne, przeczytają jedynie kierowcy, ewentualnie pasażer siedzący na fotelu z przodu.

Eksperci od reklamy i skutecznych strategii marketingowych zwracają uwagę, że taka forma reklamy zewnętrznej jest najlepsza dla działalności gospodarczych, jakie związane są z motoryzacją. To najczęściej dealerzy samochodowi, komisy, warsztaty, sklepy z wyposażeniem motoryzacyjnym, ubezpieczalnie, serwisy samochodowe, stacje kontroli pojazdów, salony motocyklowe.

Oczywiście nie jest to zasada, bo ramki na tablice rejestracyjne, naklejki czy tzw. kogut na dachu mogą być też skutecznie wykorzystywane przez firmy z branży nieruchomości, finansów czy gastronomii.

Jaka reklama na samochodzie sprawdza się najlepiej?

Chociaż wydaje się, że to reklama najbardziej zauważalna może być skuteczna, to zasada ta nie sprawdza się zupełnie w przypadku nośnika reklamowego, jakim jest pojazd mechaniczny. Chodzi przede wszystkim o zachowanie pełnej ostrożności na drodze, a zbyt nachalny przekaz powoduje nie tylko rozproszenie, ale i zdenerwowanie kierowców. To właśnie dlatego nierzadko lepiej jest wybrać minimalistyczną formą reklamy na ramkach do tablic rejestracyjnych aniżeli krzykliwy baner na dach samochodu. Inni uczestnicy ruchu drogowego pozytywnie zapamiętają, a później skojarzą subtelne logo czy dane teleadresowe niż czynnik, który spowodował ich oburzenie. Pamiętajmy również, że chcąc wykorzystać w celu reklamowym naklejkę na szybie auta, musimy wybierać taką formę, która w żaden sposób nie ograniczy widoczności. To bezpieczeństwo nasze, pasażerów oraz innych podróżujących jest kwestią priorytetową. Wykorzystywanie auta w celach reklamowych może być tylko wspierającym dodatkiem.

[Głosów:2    Średnia:4/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł5 kluczowych kwestii przy wyborze ogumienia
Konrad Stokłosa
Prawie od dziesięciu lat fascynuje się motoryzacją. Niedawno postanowiłem otworzyć własnego bloga, na którym będę dzielił się moją pasją jaką są samochody i motocykle.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ