Opel 1.4 Turbo – problemy

0
937
Opel 1.4 Turbo - problemy

Przed Tobą ciężki wybór, rozważasz zakup nowego samochodu? Jednym z faworytów jest Opel z silnikiem 1.4? Dowiedz się co do zaoferowania ma ten konkretny model auta.
Producent marki Opel z generacji na generacje starał się dopracowywać swoje konstrukcje i wraz z nadejściem ery downsizingu w gamie silnikowej Opla pojawił się motor o pojemności 1.4 Turbo. Konstrukcja stosunkowo udana występowała w dwóch wariantach mocy w początkowej wersji 120KM i 140KM, w najnowszych modelach aut moc nieznacznie wzrosła do 125KM i 150KM. Spalanie, tych konkretnych wersji Opla, według zapewnień producenta mieści się w przedziale 5.7-8.4l na 100km. Natomiast w mieście warto liczyć się ze spalaniem rzędu 8-8.5l/100km przy rozsądnej jeździe. Silnik ten montowany jest w prawie każdym produkowanym Oplu między innymi Ingigni, Astrze, Zafirze czy Caskadzie. Ten sam silnik występuje również w Chevrolecie Cruze, tutaj warto zwrócić uwagę na okolicę pompy chłodzącej, niestety ale bardzo często ulega ona awariom, podobnie jest również w autach marki Opel.Opel 1.4 Turbo - problemy
W turbodoładowanych benzyniakach o niskiej pojemności, silnik będzie bardziej intensywnie pracował, w sprężarce panuje wysokie ciśnienie przez co cały mechanizm poddawany jest ekstremalnym obciążeniom mechanicznym, termicznym oraz chemicznym. Trzeba pamiętać również o używaniu wysokiej jakości oleju silnikowego. Przy zakupie auta z takim silnikiem warto się wsłuchać czy nie pracuje zbyt głośno, turbiny lubią się odzywać już po przejechaniu kilku dziesięciu tysiącach kilometrów.
Awaria często dosięga też nietrwałe koło dwu-masowe i sprzęgło, natomiast w Astrze J skrzynia biegów potrafi przysporzyć właścicielowi nieco problemów. Oczywiście możemy też pokusić się o instalację LPG, z którą 1.4 Turbo daje sobie radę lecz po pewnym czasie mogą pojawić się problemy z turbiną, która pod wpływem wysokiej temperatury spalania gazu może ulec uszkodzeniu. Warto również wspomnieć, że silnik 1.4 Turbo trzeba wkręcać na trochę wyższe obroty w granicę 3000obr/min., przy których czuję się najlepiej – osiągane 240nm przy 2000obr/min. według zaleceń producenta, pozostawia wiele do życzenia. Przyśpieszenie rzędu 9.5s do 100km/h według danych fabrycznych powinno w zupełności wystarczyć przeciętnemu użytkownikowi a i wyprzedzanie powinno obejść się bez większych stresów.
Podsumowując, silnik 1.4 Turbo jest dość dobrą opcją. Pamiętaj, że jak każdy ma on swoje wady, na które należy zwrócić uwagę szczególnie kiedy planujemy kupić samochód używany.

[Głosów:15    Średnia:2.6/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ