Regeneracja koła dwumasowego

0
1217

Zużycie koła dwumasowego w samochodzie to awaria, która wymaga podjęcia natychmiastowych kroków. W grę wchodzi zakup nowego sprzętu, jak i regeneracja zużytego koła dwumasowego. Na rynku nie brakuje warsztatów specjalizujących się właśnie w tej dziedzinie napraw, gdzie często można usłyszeć, że większość zużytych dwumas można całkowicie zregenerować. Jak wygląda proces regeneracji koła dwumasowego, czy jest skuteczny i z jakimi kosztami należy się liczyć – o tym w niniejszym artykule.

Jak przebiega regeneracja koła dwumasowego?

Chcąc zregenerować koło dwumasowe należy je zdemontować i dostarczyć do warsztatu, który podejmie się regeneracji. W trakcie regeneracji naprawia się wszystkie zużyte elementy wewnątrz koła. Samo koło poddawane jest ponownemu tłoczeniu i szlifowaniu powierzchni ciernych, co pozwala pozbyć się wszelkich nierówności, które powstają w wyniku pracy tarczy układu sprzęgłowego. Następnie dwumasa jest wyważana – w przeciwnym razie nie działałaby prawidłowo, uszkadzając sprzęgło, skrzynię biegów, a także silnik.

Wynika z tego, że regeneracja dwumasy to zadanie nie należące do najprostszych. Nie zawsze jest ona udana, a sukces w głównej mierze zależy od doświadczenia mechanika, jakości użytych części oraz szczęścia. Aby zwiększyć szansę na udaną regenerację koła dwumasowego należy korzystać z produktów renomowanych firm, takich jak Valeo, LuK czy Sachs. Dzięki zwiększamy prawdopodobieństwo uzyskania jakości odpowiadającej elementom wykorzystywanym fabrycznie.

Dowiedz się więcej o kole dwumasowym – https://www.sprzeglo.com.pl

Koszty regeneracji koła dwumasowego

Koszty regeneracji koła dwumasowego w bardzo dużej mierze zależą od modelu samochodu. Kształtują się one na poziomie 600 – 1000 złotych. Przeciętny koszt to około 800 złotych. Wartsztaty bardzo często oferują również roczną lub dwuletnią gwarancję. Na koszt usługi ma wpływ czas, który poświęcić trzeba na samą wymianę koła dwumasowego. W okolicach Warszawy koszty samej robocizny to około 500 złotych. Prowadzi to do wniosku, że warto korzystać tylko ze sprawdzonych i renomowanych warsztatów. Jeżeli cała usługa nie zostanie wykonana poprawnie będziemy musieli liczyć się z ponownym kosztem wymiany koła dwumasowego, zakładając oczywiście, że ponowna regeneracja zostanie uwzględniona w ramach gwarancji.

Dodatkowo warto pamiętać o tym, że pojazd będzie unieruchomiony przez jakiś czas, a zregenerowana dwumasa nie wytrzyma już takich obciążeń, jak zupełnie nowy element. Zregenerowane koło dwumasowe powinno służyć kierowcy przez około 100 000 kilometrów, podczas gdy całkowicie nowy element wytrzyma przebieg nawet do 300 000 kilometrów. Znajomość tych faktów jest kluczowa. Pozwala ona bowiem podjąć dobrą decyzję, gdyż regeneracja dwumasy może okazać się jedynie pozorną oszczędnością.

Opinie i doświadczenia dotyczące regeneracji koła dwumasowego

Opinie kierowców, którzy poddali zużyte koła dwumasowe swoich samochodów regeneracji są zróżnicowane. Niektórzy korzystają ze zregenerowanych elementów od dłuższego czasu, chwaląc sobie usługę z której korzystali. Inni klienci z kolei decydują się na zakup całkowicie nowego elementu po tym, jak regeneracja koła dwumasowego nie przyniosła oczekiwanych efektów, a skutkowała jedynie stratą pieniędzy.

Wynika więc z tego, że udana regeneracja dwumasy to kwestia bardzo losowa i wiele zależy od szczęścia. Oczywiście nie można bagatelizować doświadczenia danego warsztatu, stopnia uszkodzenia koła dwumasowego i jakości użytych elementów, niemniej jednak w grę wchodzi zbyt wiele zmienych, aby jasno stwierdzić, czy usługa ma sens z punktu widzenia finansowego i czy zakończy się sukcesem. Należy pamiętać, że na szali znajduje się nie tylko samo koło dwumasowe – źle zregenerowany, wyważony i zamontowany element może doprowadzić do uszkodzenia sprzęgła i skrzyni biegów, a w skrajnych przypadkach do pęknięcia wału korbowego silnika.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ