Własna przyczepa kempingowa

0
1959

Przyczepa kempingowa, która w zasadzie umożliwiłaby spędzenie urlopu, gdzie tylko nam się zamarzy, często przewija się w sferze naszych marzeń i zdaje się dawać pewne romantyczne poczucie wolności. Jakkolwiek rzeczywistość nie wygląda już tak różowo, wciąż karawaning wielu z nas jawi się, jako wymarzony sposób spędzania wolnego czasu.

Ograniczenia

Decydując się na zakup przyczepy kempingowej, powinniśmy zdawać sobie sprawę z kilku rzeczy i od razu włożyć między bajki pewne dość popularne przekonania. W kwestii samego parkowania – przyczepę jako taką możemy pozostawić tylko na specjalnie do tego wyznaczonych miejscach. Jakkolwiek w przypadku zespołu jezdnego złożonego z przyczepy i holującego ją pojazdu, interpretacje przepisów bywają różne, tak w przypadku samej przyczepy już nie. Otóż przyczepę bez samochodu możemy pozostawić tylko na specjalnie oznaczonym parkingu – problem może pojawić się np w zimie, jeżeli mieszkamy na osiedlu.

Pobyt na kempingu, na którym zaparkujemy w czasie urlopu także nie jest wiele tańszy od wynajęcia standardowego noclegu. Rzecz jasna nie są to ceny porównywalne z pokojem w dobrym hotelu ale z gospodarstwem agroturystycznym czy domkiem letniskowym – niekiedy już tak. Zwłaszcza, jeżeli policzyć sumę wszystkich dodatkowych opłat, jakie czekają na nas na kempingu.

Sprawdzenie stanu technicznego

Jeżeli rozważamy zakup przyczepy, zwłaszcza z drugiej ręki, powinniśmy dokonać oględzin stanu jej technicznego, czyli sprawdzić zarówno podwozie (m. in. zaczepy kulowe, zespół jezdny, ramy i dyszle) oraz nadwozie – przede wszystkim pod kątem szczelności. Przykładowo, zaczepy kulowe po silnym wciśnięciu dłonią, do stanu początkowego powinny wracać powoli a jeżeli jest inaczej, konieczna może być ich wymiana.

Istotny jest także stan wyposażenia, jak choćby grzejnika czy np. kuchenki mikrofalowej oraz innego typu urządzeń AGD. Jakkolwiek rynek części zamiennych jest dość prężny – są to dodatkowe koszty, których powinniśmy być świadomi w momencie podejmowania decyzji.

Jakie uprawnienia są wymagane do holowania przyczep

Zgodnie z bieżącym stanem prawnym, prawo jazdy kategorii B uprawnia nas do prowadzenia pojazdu o DMC (Dopuszczalnej Masie Całkowitej) nieprzekraczającej trzy i pół tony. Możemy także holować przyczepę lekką (o DMC nie większej niż 750 kg). Jeżeli przyczepa nie zalicza się do lekkich, jej masa nie może przekraczać masy pojazdu a DMC zespołu samochód + przyczepa ograniczone jest do 3,5t.

Uprawnienie B96 pozwoli nam na prowadzenie zespołów pojazdów o masie 4,25t zaś prawo jazdy kategorii B+E – do 7t.

Podpory do przyczep kupisz na Unitrailer.pl

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułPasy transportowe z napinaczem
Następny artykułBMW Kraków

Prawie od dziesięciu lat fascynuje się motoryzacją. Niedawno postanowiłem otworzyć własnego bloga, na którym będę dzielił się moją pasją jaką są samochody i motocykle.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ